Wednesday 10 November 2010

Chic - Stage fright



JEG ELSKER CHIC! Jeg hadde gitt opp mat for Chic. Nile Rodgers intrikate riff og unike sound, Bernard Edwards oppfinnsomme og lekne bassganger og Tony Thompsons bunnsolide, men likevel fantasifulle tromming, utgjør tilsammen verdens beste komp og verdens beste band uansett sjanger. Deres største hit "Good times" dannet fundamentet for hip hop, og gruppas ekko gjaller i britiske post-punk/new romantics-grupper som Orange Juice, Gang Of Four, A Certain Ratio, ABC, Duran Duran og Spandau Ballet.
Stage Fright er fra albumet "Take It Off" som kom i 1981. Her introduserer gruppa for første gang et mer sparsommelig sound uten strykere.
Jeg kommer garantert til å poste mer Chic her i tiden som kommer. I mellomtiden kan du kjøpe "Take It Off" (en hundrings i assorterte bruktbutikker) og sette deg inn i Chic-universet om du ikke allerede er der. Freak out!!
(beklager at lydkvaliteten ikke er optimal. Etterhvert skal jeg rippe egne lydfiler)

2 comments:

  1. Hei Jan
    Vil bare takke for mange gode tips om bra dansemusikk. Selv om min smak er mer rokka, er det selvfølgelig fint å "samle" god funky dansemusikk. Hilsen Spotify: sten_aksel

    ReplyDelete
  2. Hei Sten Aksel, så hyggelig å höre at du leser bloggen. Fortsett med det..

    ReplyDelete