Saturday 22 January 2011

Lowrell - Mellow Mellow Right On



Forførende soul i rette forstand! Og en bass-linje som kan flytte fjell. Første gang jeg hørte den var på en sample på Massive Attack-låta "Lately" fra deres debut-album "Blue Lines". Jeg elsket den låta ene og alene for bassgangen, og jeg ble slått i bakken da jeg kort tid etter fikk høre original-versjonen. Lowrell Simon er en Chigago-soulmann med fortid i grupper som The Vondells og The Lost Generation, og han bidrog også med vesentlig låtmateriale til blaxplotation-filmen "Three The Hard Way". "Mellow Mellow Right On" finner du på hans eget-titulerte album "Lowrell" som kom i 1979. Det er hans eneste merkelig nok.
Jeg blåser liv i mitt gamle konsept "Pablo Discobar" på Nomaden i kveld. Det blir en kveld fylt med kvalitets-boogie, soul og disco. Ta turen!

No comments:

Post a Comment